חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

נבואותיו ותחזיותיו

כל מי שעקב אחר דברי הרבי במשך כל שנות הנהגתו נוכח, כי דבריו, תחזיותיו ונבואותיו התגשמו תמיד עד הפרט האחרון. פעמים רבות נראו דבריו תמוהים ובלתי-מציאותיים, אך המציאות הוכיחה כי הרבי ידע תמיד מה שניבא.
מאמרים נוספים בנושא
מתולדות חייו
מורה הדור
כך הרבי חי
איש האשכולות
הפך קומץ חסידים למעצמה חובקת עולם
תשומת לב אישית
קשר נשמתי
הכל התעניינו בדעת הרבי
נבואותיו ותחזיותיו
הדרכותיו והשקפותיו
התוועדות עם הרבי
כשסופרים ייהלומים לא מתעייפים
שליחי הרבי מאחורי מסך הברזל
מדוע לא עלה לארץ-ישראל?
הרבי איתנו

ניבא וידע מה ניבא

מקורות המידע של הרבי

פרופסור בעל שם עולמי במתמטיקה שהתגורר בבוסטון, היה בקשר אישי קרוב עם הרבי. הוא הירבה להיכנס אל הרבי ולשוחח עמו. הקשר החם שנתהווה בינו לבין הרבי, איפשר לו לשאול את הרבי שאלות שונות, שאיש מהחסידים לא היה מעלה על דעתו לשאול. הרבי מצידו, נהג להשיב גם על שאלות אלה. פעם שאל את הרבי, איך הוא מסוגל להחליט בשאלות סבוכות של דיני נפשות, כשאין לפניו כל הפרטים אלא רק שאלה תמציתית של השואל. הרבי השיב לו בתשובה המדהימה הבאה: "אני עונה כפי ש'מונח' במחשבתי באותו רגע". החסידים הסבירו כי הרבי שהקריב את כל ישותו לאלוקיו, זכה ומחשבתו התחברה כביכול אל מקורות המידע העליונים. במקורות מכונה הדבר 'שכינה מדברת מתוך גרונו'.

הנה כמה דוגמאות שהעם כולו היה עד להן:

מלחמת ששת הימים:

ערב המלחמה, כאשר העם בישראל ובעולם היה שרוי במתח ובחרדה, שיגר הרבי מברקי עידוד ותמיכה. הרבי כתב: "ודאי לא ינום ולא ישן שומר ישראל ויבשרו טוב". לתלמידי ישיבה מחו"ל הורה להישאר בארץ, וכתב: "אין לפחד ואין להפחיד". ארבעה ימים לפני פרוץ הקרבות נשא דברים לפני רבבת ילדים, בתהלוכת ל"ג בעומר, והבטיח ישועה והצלה לתושבי ישראל.

מלחמת יום-הכיפורים:

לעומת האופטימיות שפיזר ערב מלחמת ששת הימים, הרי בחודשים שלפני מלחמת יום-הכיפורים הראה הרבי סימני מתיחות ודאגה. כמה פעמים קרא במפתיע לכנס ילדים ליד הכותל המערבי ודיבר על כוחם "להשבית אויב ומתנקם". בברכתו המסורתית בערב יום-הכיפורים השתמש בביטוי "עם-ישראל ינצח במלחמה", וזאת בשעה שבארץ שררה שאננות מוחלטת. אולם מיד עם פרוץ המלחמה ניבא הרבי כי הפעם תהיה לערבים מפלה גדולה יותר מהפעם הקודמת.

העלייה מרוסיה:

בשנת תשמ"ז-1987 קרא הרבי לממשלת ישראל להיערך לקראת גל עלייה גדול מברית-המועצות. הוא התריע על הצורך לבנות דירות ולהכין מקומות תעסוקה. הרבי לא הסתפק בדיבורים, אלא יזם הקמת שכונה מיוחדת בירושלים ולצידה מפעלי תעשייה "עבור העולים שיבואו". איש לא הבין על מה הוא מדבר, שכן דעת כל המומחים הייתה הפוכה. אבל הרבי עמד על שלו, וכמובן התברר שצדק.

נפילת ברית-המועצות:

ערב שנת תש"נ-1990 דיבר הרבי על הצורך להתכונן לניסים גדולים שיתרחשו בעולם. הוא פירש את תש"נ כראשי-תיבות: תהיה שנת ניסים. הוא אף התבטא שיהיו אלה "ניסים שהעולם כולו יראה". כשהחלו ההתרחשויות המפתיעות, ציין, שבניגוד לאירועים דומים בעבר, עתה יקרו הדברים בלי שפיכות-דמים.

מלחמת המפרץ:

במלחמה זו נוכח כל העם עד כמה קלעו דבריו של הרבי. הוא קבע כי לא יהיה צורך להשתמש במסכות-גז. הוא שלל את היציאה מן הארץ וקרא לתיירים יהודים להוסיף לנסוע לישראל. הוא הצהיר שארץ-ישראל היא המקום הבטוח ביותר ליהודים. סמוך לתחילת המלחמה אמר, כי היא תביא ישועה גדולה לעם-ישראל. ואכן, הניסים המדהימים שקרו במלחמה זו וחיסול עוצמתה של עיראק, הוכיחו את אמיתות נבואותיו של הרבי.

להתכונן לגאולה

הרבי, שכל נבואותיו התממשו במילואן, הוא שבישר לעם-ישראל ולעולם כולו כי הגאולה המובטחת על-ידי נביאי ישראל קרובה לבוא, וכי בואו של המשיח קרוב מאוד - כעובדה ממשית, מציאותית, עכשווית.

הרבי פנה אל כל יהודי בקריאה להתכונן לקראת הגאולה הקרובה על-ידי לימוד והכרה של הנושא, תפילה לזירוזה ולקיצור 'חבלי המשיח', מודעות לעובדת היותנו בימים של ערב הגאולה, ובעיקר - תוספת בתורה, במצוות ובמעשים טובים.

אם הרבי צדק בכל תחזיותיו ונבואותיו - ודאי שידע מה ניבא כשהכין את לב כולנו לקראת בואו של משיח-צדקנו. הבה נאמין ונתכונן!


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)