חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

מצוות לזירוז הגאולה

חז"ל ציינו כמה מצוות שיש בהן סגולה מיוחדת לקירוב הגאולה. נציין כמה מהן.
מאמרים נוספים בנושא
מצוות לזירוז הגאולה
בידך הדבר
העוונות לא יעכבו
עשו כל אשר ביכולתכם!

אהבת-ישראל

מאחר שהחורבן נגרם בעוון שנאת-חינם, תקנתו היא על-ידי אהבת-חינם. אהבת-חינם פירושה - אהבה ללא תמורה. מניעת שנאה ומחלוקת היא גם הכנה לימות המשיח, שבהם לא יהיו שנאות ומלחמות. יש לאהוב יהודי גם אם קשה למצוא סיבות לאהבו. יש לאהבו כי הוא יהודי, אח - יהיו תכונותיו אשר יהיו ויהיו מעשיו אשר יהיו.

צדקה

זו אחת המצוות הגדולות ויש בה סגולה מיוחדת לקרב את הגאולה, וכפי שנאמר (ישעיה א,כז): "ציון במשפט תיפדה ושביה בצדקה". וכן אמרו חז"ל (בבא-בתרא י,א): "גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה".

יש לתת צדקה בכל יום חול (בערבי שבתות וחגים - לתרום סכום כפול, גם עבור השבת או החג). חשוב מאוד שתימצא בבית קופת-צדקה, אשר לתוכה אפשר לתרום מדי פעם. גם במכונית מומלץ להחזיק קופת-צדקה.

שמחה

רק בזמן הגאולה תהיה השמחה שלמה, כפי שנאמר (תהילים קכו,ב): "אז יימלא שחוק פינו", ועל-ידי השמחה אנו מושכים את הגאולה אלינו. רמז לכוחה של השמחה אפשר למצוא גם בכך, שאותיות-היסוד של המילה שמחה - שמח, הן אותיות-היסוד של המילה משיח - משח. כמו-כן, 'משיח' מורכב מאותיות - ישמח.

פנימיות התורה

לימוד תורת החסידות, פנימיות התורה, יש בו סגולה מיוחדת לקרב את הגאולה. תורה זו, שהייתה נסתרת שנים רבות, נתגלתה על-ידי האריז"ל, ואחר-כך על-ידי הבעל-שם-טוב ותלמידיו, דווקא משום שהיא בבחינת הכנה לקראת הגאולה, והיא כעין 'טעימה' מהתורה שתתגלה בשלמותה בימות המשיח.

תשובה

חז"ל אמרו: "ישראל עושים תשובה - ומיד הם נגאלים". תשובה אין פירושה דווקא מהפכים דרמטיים. מהות התשובה - תפנית, החלטה שמקבל האדם להשתפר, לתקן את עצמו. כל פעולה קטנה וכל מעשה טוב, זה חלק מהתשובה שיכולה להביא את הגאולה.


 
תגובות
2.
יפה מאוד תודה רבה, עזרתם ל מאוד !!!
איתמר-12/01/06 09:28
1.
מיהו באמת המשיח?
גיא-11/01/06 14:39

   
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)