חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

חב"ד מתבססת ומתרחבת בארץ ישראל

יום קבלת הנשיאות על ידי הרבי יתברר לימים כיום שהוביל מהפך אדיר בהתפתחות חב"ד בארצנו הקדושה. ביוזמתו ובהשראתו הברוכה נפתחו מוסדות חינוך חדשים, בתי-כנסת, מוסדות להפצת היהדות, החסידות וקירוב הלבבות, וכמו-כן מוסדות צדקה וחסד.
מאמרים נופים
תנועת חב"ד תוקעת יתד בארץ ישראל
והיה ראשיתך מצער
חב"ד מתבססת ומתרחבת בארץ ישראל
קהילות חב"דיות לתפארת
מוסדות חינוך חב"ד בארץ ישראל
חב"ד – עם כל הלב לכל אחד
המוסדות המרכזיים של תנועת חב"ד בארץ ישראל

י' בשבט ה' תשי"א (1950), שנה לאחר הסתלקותו של האדמו"ר השישי בשושלת חסידות חב"ד, כ"ק אדמו"ר רבי יוסף יצחק שניאורסאהן זצ"ל, קיבל את הנשיאות והמשך שושלת אדמו"רי חב"ד - חתנו וממלא מקומו - כ"ק אדמו"ר רבי מנחם-מענדל שניאורסאהן זי"ע, נשיאה השביעי של חסידות חב"ד. עד מהרה התפרסם, בכל רחבי העולם היהודי, שמו של הרבי, בכינויו 'הרבי מליובאוויטש', כגאון ענק בתורה ומנהיג בשיעור קומה משכמו ומעלה. הקב"ה שתל נשמה גדולה זו דווקא בדור המוכה שלאחר השואה, כדי שיוכל להתמודד עם אתגרי התקופה, ילבה מחדש את גחלת היהדות בכל תפוצות ישראל ויכין את עם ישראל והעולם כולו לגאולה הקרובה לבוא.

ואמנם, יום קבלת הנשיאות על ידי הרבי יתברר לימים כיום שהוביל מהפך אדיר בהתפתחות חב"ד בארצנו הקדושה. ביוזמתו ובהשראתו הברוכה נפתחו מוסדות חינוך חדשים, בתי-כנסת, מוסדות להפצת היהדות, החסידות וקירוב הלבבות, וכמו-כן מוסדות צדקה וחסד. הרבי הניח יסודות איתנים להגשמת חזונו הגדול: הפיכת ארץ-הקודש למפעל ענק של הפצת מעיינות החסידות וקירוב הלבבות.

באופן כללי, פעל הרבי בשני מישורים כלליים; הראשון – עיבוי וחיזוק קהילות חב"ד, ובד בבד החל הרבי להקים את המפעל הגדול של הפצת תורה וחסידות 'חוצה' – לכלל העם היושב בציון. זו הייתה פעילות של פיזור חסידים ביישובים אחרים, שבהם נצטוו ליצור 'סביבה' להפצת היהדות והחסידות.

(מתוך המבוא ל"אלבום חב"ד" בהוצאת אגודת חסידי חב"ד בארצנו הקדושה (ע"ר) - ה'תשס"ט (2008))


 
     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)