חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

3. עבודה-עצמית

דרכה של חב"ד אינה בדרך של "סגולות-קסם". כל שינוי וכל דבר צריך לבוא כתוצאה ממאמץ רב ומיגיעה לא מעטה.
מאמרים נוספים בנושא
1. להבין ולא רק להאמין
2. המוח שולט על הלב
3. עבודה-עצמית
4. שמחה
5. אהבת-ישראל
הרבי - הציר המרכזי בחסידות

אחד ממאפייניה העיקריים של חסידות חב"ד לעומת זרמים חסידיים אחרים היא העובדה שבניגוד להם אין בחב"ד "סגולות-קסם". חב"ד אינה מקבלת את השיטה הקלה של עשיית דברים מסוימים או אמירת פסוקים מסוימים במטרה שלפתע ייעלמו תכונות שליליות ותיקבענה תכונות חיוביות. חב"ד אומרת בפירוש שכל שינוי וכל דבר צריך לבוא כתוצאה ממאמץ רב ומיגיעה לא מעטה.

מבחינה זו קשה להיות חסיד חב"ד. הדברים הנדרשים מחבדניק הם רבים ולא קלים. אך מצד שני, דרך זו היא הבטוחה ביותר כדי להגיע למטרה. היהודי שמתנהג בהתאם להדרכותיה של שיטת חב"ד יודע אמנם שמלאכתו לא תהיה קלה, אך עם זאת הוא גם יודע, כי זו השיטה שתוביל אותו בבטחה אל מטרתו.

לכן גם לא מקבלת חסידות חב"ד את שיטתם של זרמים אחרים בחסידות לפיה העיקר הוא הרבי ושהקשר של החסיד אל הרבי הוא עצמו פותר את כל הבעיות. חב"ד טוענת, כי כאשר אין האדם משנה את עצמו מבפנים, מעצמו ובכוחות עצמו – לא יהיה השינוי פנימי, לא יהיה יסודי ואף לא יהיה נצחי. במקרה שלנו – ניתוק של החסיד מרבו עלול לבטל במשך הזמן את כל ההישגים שאליהם הגיע החסיד באמצעות הרבי. שיטת חב"ד, לעומת זאת, מביאה לידי התעלות באמצעות הכוחות העצמיים – אמנם בסיוע הרבי, אך באמצעות מאמציו של החסיד – והתעלות זו היא אמיתית, יסודית ונצחית.


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)