חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:10 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

ה"התנתקות"

הבהרה:
מדור זה עלה לאתר חודשים רבים לפני שבוצעה התכנית "ההתנתקות" האומללה. מאז שיצא אל הפועל, הבינו הכל שצדקנו באזהרותנו מפניה. קברניטי התכנית סולקו מכל עמדותיהם הפוליטיים והממלכתיים. אף התקשורת מכה על חטא. השארנו את המדור כמות שהוא, כדי שהאזהרה תמשיך להדהד ותשמש דגל שחור מפני כל אשלייה נוספת. יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר במלאות ארבע שנים לגירוש: "ההתנתקות היא אחד הפרקים הנוראיים בתולדות עמנו".

הרבי חזה את האסון והתריע
הרב מליובאוויטש שתמיד הרעיף עידוד ואופטימיות על העם היושב בציון, חרד חרדה עמוקה מפני תהליכים של נסיגות וּוִיתורים. ניסיון השנים הוכיח כי הרבי צדק בכל תחזיותיו. עדיין לא מאוחר להקשיב.

מה יהיה כשיגמרו הכבשים?
מפעם לפעם היה הזאב מגיע ותובע את טרפו. בינתיים השמין מאוד, ונראה גדול ומאיים. הוא כבר לא הסתפק בכבש אחד, אלא דרש שני כבשים לארוחה.

ה'התנתקות' – תמריץ אדיר לטרור
במו-ידינו אנחנו מאבדים את ההישג שהושג במסירות-נפשם של חיילי צה"ל ואנשי השב"כ - ההרתעה. המטרה הייתה לשבור רוח המחבלים, ובפועל הם לומדים כי הטרור משתלם.

לא לפתוח את הארץ לפני האוייב
ההלכה היהודית אינה אוסף חוקים חברתיים, אלא יש בה מסר אלוקי, נכון לכל הזמנים, כיצד העם היהודי, עם התורה, יוכל לשרוד ככבשה בין שבעים זאבים.

מה משלמים ומה מקבלים?
רעיון ה'הינתקות' משאיר אותך בתחושה שאינך מתחיל להבין את ההיגיון שמאחוריו. המחיר הנורא והכואב ברור לכול, אבל התמורה שאנחנו אמורים לקבל – נראית יותר ויותר רחוקה ואפסית.

התנתקות גוררת התנתקות
מתברר שההתנתקות משורשים של תורה ומצוות גוררת גם התנתקות מערכים בריאים של עם נורמלי – אהבת הארץ, שאיפה לעצמאות, מתן ביטחון לתושבים.

אוסלו במהדורה שנייה
הסכם 'אוסלו' האומלל נחתם שש שנים אחרי פרוץ ה'אינתיפדה' הראשונה, ממש כאשר כבר הצליחו לדכאה. ועכשיו שוב, אחרי שכמעט הכניעו והחניקו את הטרור - באה ה'התנתקות'.

אפשר לטעות, קשה להטעות
לעיתים הכתובת זוהרת על הקיר ומסמנת בבהירות את הנתיב הנכון, ואף-על-פי-כן האדם מתעקש ללכת בדרך הלא-נכונה. בין בלעם למציאות העכשווית.

תרגילים עכשיו ו'אחרינו המבול'
איך אפשר להביט בעיני המתיישבים, כאשר תובעים מהם להרוס את מפעל-חייהם ולעקור חבל-ארץ פורח, רק כחלק מתרגיל פוליטי שנועד לקנות שקט רגעי?!

ציות לחוק - ערך עליון?
חברה יהודית בריאה מצפה מרבני ישראל להגדיר את המצפון היהודי ולמתוח את הקו שאין לעברו. חייל בצה"ל הוא קודם-כול יהודי המחוייב לערכי-יסוד יהודיים.

למה לתמוך, תנו סיבה
הקשבנו רוב-קשב להסבריו של ראש-הממשלה בכנסת ובכלי התקשורת. לא שמענו אפילו מילה אחת של הסבר איך עקירת היישובים הפורחים והבריחה מגוש קטיף מביאה תועלת כלשהי לעם-ישראל.

המאבק להגנת האמונה
עקירת היישובים והנסיגה מיהודה, שומרון וחבל עזה לא נועדו להשיג שלום. הם נועדו לחסל את אהבת הארץ ולדכא את עוצמות האמונה שנושאים מי שמוסרים שם את נפשם.

ישועת ה' כהרף-עין
איך הגיבו יהודים במשך כל הדורות נוכח גזרת גירוש שנגזרה על עיר, עיירה או חבל-ארץ? זה מה שעלינו לעשות בשעה קשה זו – להתקבץ יחדיו, להתפלל ולעורר רחמי שמים.

הקרב על ירושלים לא תם
בשמה של אותה 'פרגמטיות', שבה מבקשים לגרש את תושבי גוש קטיף מבתיהם, אפשר לתבוע לסלקנו גם מירושלים. זה מאבק על הערכים הנותנים משמעות לקיומנו כאן.

להיכנע למציאות או ליצור אותה
אמונה איתנה איננה התכחשות למציאות. זו החלטה אמיצה שלא להיכנע למציאות הקשה, אלא ליצור מציאות אחרת, שתהפוך על פניה את המציאות המאיימת.

לעורר, למחות, ובעיקר להתפלל
השאלות הקשות מחזקות את התובנה שזו גזרה משמים. יש מצב שהקב"ה נוטל את הבינה ממי שאמורים לקבל את ההחלטות. זה הזמן לזעוק ולהתחנן לאבינו שבשמים.


רעיון ה'הינתקות' משאיר אותך בתחושה שאינך מתחיל להבין את ההיגיון שמאחוריו. המחיר הנורא והכואב ברור לכול, אבל התמורה שאנחנו אמורים לקבל – נראית יותר ויותר רחוקה ואפסית.

תנועת חב"ד אינה עוסקת בפוליטיקה, אבל בנושא בטחונו של העם, התנועה אינה רואה נושא פוליטי, אלא ענין יהודי קיומי ראשון במעלה. גדולי ישראל בכלל, ואדמו"רי חב"ד בפרט, שמו בראש מעייניהם את הדאגה לשלומו הגשמי ושלומו הרוחני של כל יהודי באשר הוא. זה סוד מפעל השליחות, חובק העולם, של הרבי מליובאוויטש, אשר שולח את חסידיו-שליחיו לכל קצווי תבל, לדאוג לכל יהודי באשר הוא.

לתועלת המתעניינים - ניתן להוריד עלון הסברה מרהיב שיצא לאור ע"י עמותת "המטה לשלום העם והארץ (ע"ר)" בשם "מה יקרה כשיגמרו הכבשים".

להורד הקובץ (PDF) - הקש כאן

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)