חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 16:38 זריחה: 6:16 כ"ג בחשון התש"פ, 21/11/19
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פורים
מן המעיין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע 1575 - כל המדורים ברצף
לחבר קווים לתמונה שלמה
יש חדש
יהודי ישֵׁן איננו מנותק
פורים
דיבור עם הקב"ה
זמן תשובה
ממשיכים וממשיכים
מגילת אסתר בגאולה
לפתוח לשמחה את הדלת
קריאת המגילה לנשים

יהודי בחוצות

״איש יהודי היה בשושן״ (אסתר ב,ה). מרדכי היה יהודי לא רק בבית המדרש, ולא רק בביתו התנהג כיהודי, אלא גם ב״שושן״, בעיר, ברחוב, בין הבריות.

(רבי יהונתן אייבשיץ)

יודעי העתים

״ויאמר המלך לחכמים יודעי העתים״ (אסתר א,יג). ״יודעי העתים״ אלו הפוליטיקאים, המשנים את דעותיהם מעת לעת ומתאימים את השקפותיהם למשב הרוח...

(מאוצרנו הישן)

להיות שונה

״ודתיהם שונות מכל עם״ (אסתר ג,ח). ״ודתיהם״ – מצוות דתם מחייבות אותם להיות ״שונות מכל עם״ – להיות שונים מכל העמים האחרים.

(רבי בונם מפשיסחה)

למה ליהנות?

״מפני מה נתחייבו שונאיהם של ישראל שבאותו דור כליה, מפני שנהנו מסעודתו של אותו רשע״ (מגילה יד). לא דיי שלא היו עצובים על שאולצו לאכול מאכלים אסורים, אלא גם נהנו מזה. מי ששמח בחטאו עונשו גדול מאוד.

(יערות דבש)

עם אחד

״ישנו עם אחד מפוזר ומפורד... ודתיהם שונות״ (אסתר ג,ח). גם כשעם ישראל ״מפוזר ומפורד בין העמים״, הכול מכירים ואף אומרים ש״ישנו עם אחד״, עם אחד ויחיד; וזה דווקא על-ידי ש״דתיהם שונות מכל עם״.

(לקוטי שיחות)

מרדכי שבכל דור

"ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" (אסתר ג,ב). מדוע הדבר נאמר בלשון עתיד? כי בכל דור ודור יש בישראל צדיק שאינו כורע ואינו משתחווה. לכן ביקש המן להשמיד חלילה את כל "עם מרדכי", שכן הבין כי גם אם יצליח לפגוע במרדכי, יקום צדיק אחר במקומו, ואף הוא לא יכרע ולא ישתחווה.

(שפת אמת)

תמיד ניסים

"וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים" (אסתר ט,כח). הניסים שהקב"ה עושה לעם ישראל לא יעברו לעולם מתוך היהודים; בכל דור ודור הם מתחדשים.

(הבעל שם טוב)

לא לאבד את הזכות

"רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו" (אסתר ד,יד). הרבה שלוחים למקום לשלוח על-ידם רווח והצלה לבני ישראל, אך מי שאינו עוזר לחברו, עליו נאמר "את ובית אביך תאבדו" – תפסידו את הזכות. אסור לאבד את הזכות הגדולה להיות שליח ה' לעשות טובה ליהודי שני.

(הרבי מהר"ש מליובאוויטש)

האב האיר

״איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי בן יאיר״ (אסתר ב,ה). הצלחתו של מרדכי בבית המלך הייתה מכוח היותו ״בן יאיר״. אביו האיר לו את ימי ילדותו, שלח אותו ללמוד בתלמוד תורה, הניח לו תפילין, והוא ראה בביתו איך מתנהגים בחגי ישראל ואיך יום רגיל מתנהל כיום יהודי. אור זה הוא שגרם להצלחתו בבית המלך.

(שיחות קודש)


   

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)