חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:13 זריחה: 6:07 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

פסח
מן המעיין


מאת: הרב אליעזר ברוד
מדורים נוספים
שיחת השבוע 1630 - כל המדורים ברצף
עוגני הנצח בעולם משתנה
יש חדש
מה נשתנתה גלות זו מכל הגלויות?
פסח
עזרה ל'אלמנות'
פסח אינו מסתיים
אותות משמים
היסח הדעת – למעלה מהדעת
הגדה ששווה מיליוני דולרים
תענית בכורות ביום שישי

הכול בסדר

הלילה הזה נקרא 'סדר', לרמז שכל מה שאירע לעם ישראל מיציאת מצרים ועד היום אין בו שום דבר מקרי, אלא הכול מתרחש על-פי סדר מסוים, אף-על-פי שלא תמיד אנו מבינים את הסדר הזה.

(מהרי"ל)

לעתיד – בלי חיפזון

"ואכלתם אותו בחיפזון" (שמות יב,יא). כשאכלו ישראל את הפסח במצרים אכלו אותו בחיפזון, אבל לעתיד לבוא נאמר "כי לא בחיפזון תצאו ובמנוסה לא תלכון".

(מדרש רבה)

בריחה מהרע

יציאת מצרים לא הייתה יציאה משעבוד גשמי לחירות גשמית בלבד, אלא גם יציאה מן המְצָרים הרוחניים לחירות רוחנית. לכן בשעת יציאת מצרים, כשהרע בישראל עדיין היה בתוקפו, היו מוכרחים לברוח מן הרע, אבל לעתיד לבוא יעביר ה' את רוח הטומאה מן הארץ, והרע יתבטל לגמרי, ולכן אז "לא בחיפזון תצאו".

(תניא)

לא בלי תורה

"אילו נתן לנו את התורה ולא הכניסנו לארץ ישראל דיינו" (מן ההגדה). אבל לא נאמר "אילו הכניסנו לארץ ישראל ולא נתן לנו את התורה דיינו", כי ארץ ישראל בלי תורה אינה מַספקת ואינה 'דיינו'.

(ספר הדרוש)

גאולה לכול

"בחוזק יד הוציאנו ה' ממצרים" (שמות יג,יד). היציאה ממצרים "בחוזק יד" הייתה מכוּונת לא רק כלפי פרעה, אלא גם כלפי ישראל, כי היו שהעדיפו להישאר במצרים. כשם שביציאת מצרים הוציא ה' את ישראל משם גם נגד רצונם, כך יהיה גם בימינו, הקב"ה יגאל אותנו גם נגד רצונם של הרוצים להישאר בגלות.

(הרבי מליובאוויטש)

להתבונן בכל יום

"בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו" (מן ההגדה). האדם חייב לראות את עצמו ולהתבונן במעשיו; לדעת בכל יום ויום היכן הוא עומד ומה הוא חסר.

(תפארת שלמה)

מידת הביטול

"ויקחו להם איש שה" (שמות יב,ג). על האדם לקנות בנפשו את מידת הביטול; לשים עצמו כשה, שיש בו מידת הביטול יותר משאר הבהמות.

(אור התורה)

דורשים עיסוק

יש יהודים המשולים לעיסה של מצה – הם כשרים רק בזמן שעוסקים בהם ומטפלים בהם, אך כאשר מניחים להם ופוסקים מ'לרדד' אותם, מיד הם נעשים חמץ.

(רבי יחזקאל מקוזמיר)


 

     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)